Діти часто дивуються, коли дізнаються, наскільки багато різноманітних поживних речовин ми отримуємо з дерев. На цьому етапі проекта допоможіть своїм дітям з'ясувати, яким чином наше повсякденне життя залежить від дерев.
Вікова група: 5-9 класи
Термін виконання: листопад
Приготування
1.
Візьміть багато старих журналів, заповнених рекламою. Виріжте з них малюнки продукції, отриманої з дерев (по одному малюнку на кожного учня). Вам потрібно зібрати малюнки, які рівно діляться на три групи: паперова продукція, харчові продукти і продукція, виготовлена з деревини.
2.
У різних частинах групової кімнати виставте справжній продукт, який представляє кожну з цих груп. Наприклад, паперова продукція може бути представлена газетою, продукція з деревини - музичним інструментом, а харчі, зібрані з дерев, - яблуком.
3.
По можливості принесіть на урок незвичайні вироби із дерева( корок, шкірозамінник, віскоза, мило, крейда, гумка тощо), деревяні кільця або дошки, де добре видно текстуру деревини.
Проведення
1.
Покажіть невелику гілку і якийсь дерев'яний предмет, наприклад кубик, олівець чи іграшку. Спитайте, звідки це? (Наймовірніше, що діти впізнають що гілка – це частина дерева, але вважатимуть ,що інші предмети взяті з магазину, дому, дитсадка, тощо)
2.
Дістаньте "дерев'яний млинець" - поперечний зріз стовбура чи гілки дерева. Нехай учні відчують текстуру деревини. Чи вони можуть виявити подібну текстуру і волокнистість у різних дерев'яних предметах? Чи здогадалися б, що ці предмети походять з дерев?
3.
Спитайте дітей, чи їм відомо, звідки береться папір. У доступній формі опишіть процес переробки дерев у папір.
4.
Запитайте в дітей, чи їм спадають на думку інші речі, вироблені з дерев. Спитайте, чи діти сьогодні користувались чимось, виготовленим з дерев.
5.
Поясніть, що папір, деревина і їжа становлять три основних групи продуктів, які людство отримує з дерев. Роздайте учням по одному з підготовлених Вами вирізаних малюнків. Поясніть, що на кожному малюнку зображено продукт, що належить до цих трьох важливих груп. Скажіть, щоб діти визначили, до якої з трьох груп деревних продуктів належить їх малюнок: деревини, їжі чи паперу?
6.
Переконайтесь, що учні зрозуміли, які види продукції входять до кожної з цих груп. Після цього відведіть їм час, щоб вони підійшли до відповідного малюнка і зайняли там своє місце.
7.
Нехай кожна дитина назве "свій" деревний продукт. Отримані знання: Зробіть "Дерево скарбів" Принесіть відмерлу або обрізану гілку дерева (з багатьма галузками), використану новорічну ялинку або деревце у вазоні. Нехай діти прикрасять деревце у вазоні малюнками деревної продукції. Вони можуть самі це намалювати, вирізати з журналів або скористатись малюнками, з якими вони працювали під час заняття. Вони можуть також використати справжні малі деревні продукти, як- от олівці, рулони рушникового паперу, горіхи, фрукти, целофан, тощо, для прикрашання дерева.
Результат представлення: "Дерево скарбів"
8 клас
9 клас
Немає коментарів:
Дописати коментар